ТЕМІР ЖОЛ ТРАНЗИТТІК КӨЛІГІНІҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ДАМУЫ

И.В. Таранова

Профессор, э. ғ. д.

Ставрополь мемлекеттік аграрлық университеті

Ресей, Ставрополь қ.

Аңдатпа. Мақалада Қазақстандағы темір жол транзиттік көлігінің инновациялық дамуы, оның ішінде ішкі, экспорттық-импорттық және транзиттік жүк тасымалдарын басқару қарастырылады. Зерттеу Қазақстанда транзиттік жүк ағындарын тарту үшін заманауи көлік инфрақұрылымын құру қажеттілігін анықтады. Қазіргі уақытта Қазақстан сарапшылары халықаралық тасымалдардың шектелуі, технологиялық дамудың шектелуі, интермодальдық тасымалдардың жеткіліксіз дамуы, көлік-логистикалық қызметтердің төмен деңгейі, көлік құралдарының жеткіліксіз саны және олардың ескірген паркі сияқты проблемаларды атап өтті. Сонымен қатар, дамыған елдерде логистика ЖІӨ-ге елеулі үлес қосады, Қазақстанда ол әлі де төмен деңгейде. Мақалада жаңа жылжымалы құрамды, технологиялық инфрақұрылымның тиімді объектілерін, көлік процестерін басқарудың Зияткерлік жүйелерін және қазақстандық темір жол көлігіндегі басқа да технологиялық және ұйымдастырушылық инновацияларды енгізу негізінде барлық технологиялық және бизнес-процестердегі түбегейлі өзгерістер қарастырылады. Теміржол көлігінің басты ерекшелігі-бұл сала кәсіпорындардың инновациялық қызметінің қарқыны мен ауқымына әсер етеді, сондықтан теміржолдар инфрақұрылымға жатады және негізінен қызмет көрсетуге бағытталған. Бұл өзгерістердің мақсаты сала кәсіпорындарының бәсекеге қабілеттілігін, олардың тиімділігі мен инвестициялық тартымдылығын арттыру қажеттілігін зерделеу болып табылады. Бұл тұрғыда маңызды және күрделі міндеттердің бірі-Сала кәсіпорындарында инновациялық қызметті дамытуды басқару тәсілдерін әзірлеу. Мемлекеттік басқару органдары транзиттік көліктің инновациялық дамуын басқару, инновациялық белсенділіктің өсуі үшін ішкі және сыртқы жағдайлар жасау үшін теміржол көлігі кәсіпорындарына қатысты ұйымдастырушылық-экономикалық шаралар кешенін қарады.
Кілт сөздер: транзиттік тасымалдар, инновация, инфрақұрылым, инновациялық әлеует, көлік дәліздері, логистика, жүк ағындары.

DOI 10.56525/BVFZ2186