ПЕДАГОГТІҢ ЭМОЦИОНАЛДЫ ЖАНУ СИНДРОМЫ ОНЫҢ ДАМУЫНА ҚАЛАЙ ӘСЕР ЕТЕДІ?

Шарипова Айгерим1*, Егенисова Алмажай1

Ш. Есенов атындағы Каспий технологиялар және инжиниринг университеті,

Ақтау қ., Қазақстан

 

 

Аннотация. Бұл мақалада біз педагогтердің эмоционалды жану синдромының (ЭЖС) құбылысын зерттейміз, бұл бүкіл әлемдегі педагогтерге әсер ететін күрделі мәселе. ЭЖС ұзақ мерзімді стресстен, жоғары эмоционалды стресстен және оқытушылық ортада қолдаудың жеткіліксіздігінен туындайды, бұл психикалық, эмоционалдық және физикалық шаршауға әкеледі. Зерттеу ЭЖС негізгі себептерін, соның ішінде шамадан тыс жұмыс жүктемесін, Тәуелсіздіктің жоқтығын және педагогтерде көңілсіздік пен дәрменсіздік сезімін тудыратын ресурстардың жетіспеушілігін қарастырады. Созылмалы шаршау, ашуланшақтық, эмоционалды алшақтық және жеке жетістіктердің төмендеуі сияқты күйіп қалудың негізгі белгілері дереу назар аударуды қажет ететін ескерту белгілері ретінде қарастырылады.

Сонымен қатар, мақалада ерте анықтау мен араласудың маңыздылығы атап өтіледі, алдын алу шараларына жан-жақты шолу жасалады. Оларға жұмыс пен өмірдің тепе-теңдігін қамтамасыз ету, құрдастарына қолдау көрсету желілерін дамыту, зейін әдістерін енгізу және стрессті басқару бойынша біліктілікті арттыру сияқты стратегиялар кіреді. Сондай-ақ, білім беру мекемелері үшін әкімшілік жүктемені азайту және салауатты оқу ортасын құруға бағытталған жұмыс орнында қолайлы мәдениетті қалыптастыру сияқты практикалық ұсыныстар талқыланады. Эмоционалды жану синдромына ықпал ететін жеке және ұйымдастырушылық факторларды ескере отырып, бұл мақала мұғалімдердің әл-ауқатын жақсартуға және оларды sev-тің ұзақ мерзімді әсерінен қорғауға бағытталған.

Түйін сөздер: жану синдромы, ЭЖС себептері, ЭЖС белгілері, ЭЖС-ның  психологиялық алдын алу шаралары.

DOI