УНИВЕРСИТЕТ БРЕНДІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ФАКТОРЛАРЫ (АҚТАУ ҚАЛАСЫ, ЕСЕНОВ УНИВЕРСИТЕТІНДЕ ЖҮРГІЗІЛГЕН ФОКУС-ТОПТЫҚ ЗЕРТТЕУ НЕГІЗІНДЕ)


Мамбетова Алтынай Ибрагимовна, Каюпова Фарида, Әбидин Әбубәкір
Ш. Есенов атындағы Каспий
технологиялар және инжиниринг университеті
Ақтау қ., Қазақстан

Аңдатпа. Жаһандану процесі маңызды әрі өте қиын процесс. Өз қажеттіліктеріне, жоғары білім алу мүмкіндіктері мен мақсаттарына байланысты қазіргі уақытта шешім қабылдау кезінде көптеген факторларды ескеру қажет. Бүгінгі таңда білім беру қызметтері нарығында көптеген университеттер мен білім беру бағдарламалары бар, бұл көбінесе таңдау процесін қиындатады, өйткені ақпараттың көп мөлшері (кейде қайшылықты) бірқатар қосымша сұрақтар туғызады. Осыған байланысты университет бренді үлкен маңыздылық пен өзектілікке ие бола отырып, университетті таңдау процесінде оның рөлі мен орнын түсіну әлеуметтану үшін маңызды міндет болып табылады. Білім беру брендтерінің дәстүрлі коммерциялық сектордың брендтерінен өзгеше өзіндік ерекшелігі бар. Жалпы білім беруді айқын коммерцияландыруға және соңғы уақытта жоғары оқу орындары көбінесе білім беру қызметтері нарығы тұрғысынан қарастырылатындығына қарамастан, университеттер әлі де коммерциялық емес ұйымдар, ал жоғары білім – әлеуметтік институт. Қазіргі әлемдегі жаһандану процесі жоғары білім беруді қабылдауды өзгертті: материалдық емес шектеулі ресурстан жоғары білім өнімге айналып, халықаралық білім беру қызметтері нарығының бір бөлігі болды. Нарықтық экономиканың қазіргі жағдайында экономикалық тұрғыдан тиімді болу үшін университеттер студенттерді қабылдауды ұлғайту, әлсіз оқу орындарын сіңіру, филиалдар ашу, оқу ақысын көтеру, сондай-ақ брендинг стратегияларын жетілдіру сияқты әдістерге жүгініп, нарықтағы орын үшін күресуге мәжбүр. 2021 жылдың 1 қарашасынан бастап Есенов университеті базасында «Қазақстан халқы Ассамблеясы» кафедрасы жанынан CSR әлеуметтік орталығы құрылды. CSR YU-дің негізгі мақсаты – Есенов университетінің инновациялық білім беру стратегияларын іске асыру тұрғысынан практикалық маңызы бар іргелі және қолданбалы ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу. Бұл мақала Yessenov University-дің «бренд индексі» және «бақыт индексі» сияқты ЖОО имиджінің негізгі көрсеткіштерінің жай-күйін анықтау және YU брендін тиімді дамыту үшін оңтайлы құралдар жиынтығын анықтау мақсатында жүргізілген әлеуметтік зерттеу нәтижелері негізінде жазылған. Мақалада брендті зерттеудің негізгі тәсілдері талданып, зерттеудің негізгі кезеңдері мен нәтижелері сипатталған.

ӘДЕБИЕТТЕР

[1]. Hellmann K.-U., Pichler R. Ausweitung der Markenzone // Wiesbaden. VS Verlag fuer Sozialwissenschaften. 2005. 246 p.
[2]. Gerhard J. Die Hochschulmarke: ein Konzept für deutsche Universitaeten // Lohmar-Koeln, Josef EUL Verlag. 2004. 291 p.
[3]. Дагаева, Е.А.Управление имиджем вуза [Электронный ресурс] // Управление персоналом. – 2005. – № 3. – Режим доступа: http://www.top-personal.ru/issue.html?377 (дата обращения 15.01.2022).
[4]. Козьяков, Р.В. Корпоративный имидж учебного заведения // PR в образовании. – 2005. – № 1. – С. 108–112.
[5]. Пантюшина, О.И. Корпоративный имидж вуза и его структура [Электронный ресурс] / О.И. Пантюшина. – Режим доступа: http://www.psystavropol.ru/publ/17-1-0-1832 (дата обращения 15.01.2022).


PDF


ysj DOI number  10.56525/WOSM3380